Ωστόσο μεγάλο μέρος των προστίμων δεν εισπράτεται σύμφωνα με ρεπορτάζ της Real News γιατί υπάρχει μεγάλη ασυνεννοησία μεταξύ του υπουργείου Οικονομικών και του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, παρά το γεγονός ότι στην τσιμπίδα του ΣΔΟΕ έχου πέσει εκατοντάδες ιδιοκτήτες σκαφών που δήλωναν τα γιωτ για επαγγελματικά, ώστε να παρακάμπτουν την εφορία, ελάχιστοι πέρασαν από το ταμείο.
Η συντριπτική πλειοψηφία περιμένει το νομοσχέδιο του υπ. Θαλασσίων Υποθέσεων που αναμένεται να ψηφιστεί κάποια στιγμή και που θα ανοίξει το δρόμο για την περαίωση και εκεί.
Από τον περασμένο Σεπτέμβριο που άρχισε το σαφάρι για τα σκάφη, δεσμεύτηκαν 550 κότερα, Από την εμφάνιση των πρώτων 100 ιδιοκτητών σκαφών στη ΔΟΥ πλοίων συγκεντρώθηκαν 30 εκ. ευρώ ενώ από τους υπόλοιπους 450 το ΣΔΟΕ ανέμενε πρόστιμα ύψους 70 εκ. ευρώ.
Σύμφωνα με πηγή που μιλά στη Real, οι περισσότεροι ιδιοκτήτες των οποίων τα γιωτ είναι δεσμευμένα επιθυμούν να καταβάλουν το πρόστιμο για να πάρουν πίσω το σκάφος τους. “Αν όμως δεν πάρει πίσω το σκάφος δεν πρόκειται να δώσει τα χρήματα” αναφέρει.
Συνολικά το ΣΔΟΕ έχει ήδη καταγράψει και θα ελέγξει 4.016 σκάφη, τα οποία είτε είναι δηλωμένα σε ναυτιλιακές εταιρείες πλοίων αναψυχής, είτε ιδιωτικά με κοινοτική σημαία, είτε με σημαία τρίτων χωρών. Με την ολοκλήρωση των ελέγχων το ΣΔΟΕ προσδοκά έσοδα που υπερβαίνουν τα 500 εκ. ευρώ. Σε αυτό το ποσό - σύμφωνα με τη Real - θα πρέπει να προστεθούν και τα ετήσια έσοδα που θα εξασφαλίσει το κράτος εφεξής, ειδικά με τα τεκμήρια, αφού για ένα σκάφος 25 μέτρων αντιστοιχεί τεκμήριο 350.000 ευρώ ετησίως.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, ιδιοκτήτες πέρασαν από την εφορία καταβάλλοντας μεγάλα ποσά ως και 2 εκ. ευρώ καθώς επρόκειτο για κότερα υπερπολυτελή. Ακόμη όμως και όσοι πλήρωσαν παραμένουν "όμηροι" του νομοσχεδίου που έρχεται, αφού από τα σκάφη που είχαν δηλωθεί ως επαγγελματικά κανένα δεν αποδεσμεύτηκε ως τώρα, είτε καταβλήθηκαν οι αναλογούντες φόροι, ειτε όχι. Μόνο όταν το νομοσχέδιο κατατεθεί θα ξεκαθαρίσει το τοπίο.
Η δημόσια διαβούλευση για το νομοσχέδιο της περαίωσης στα γιοτ ολοκληρώθηκε μετά από καθυστερήσεις πολλών μηνών στις 20 Μαΐου, ωστόσο ακόμη δεν έχει κατατεθεί στη Βουλή, μολονότι η είσπραξη των εσόδων προϋπολογίζεται και στο Μεσοπρόθεσμο.
newsit.gr