Ενδιαφέρον είναι το αποτέλεσμα της σύγκρισης ίντερνετ και τηλεόρασης, καθώς προκύπτει ότι όσοι παρακολουθούν λίγες ώρες τηλεόραση, κάνουν αυξημένη χρήση του ίντερνετη, ενώ όσοι περνούν περισσότερες ώρες μπροστά στο δέκτη τους τείνουν να μην χρησιμοποιούν το διαδίκτυο.
Αναφορικά με την εμπιστοσύνη στα μέσα ενημέρωσης, το ίντερνετ και η τηλεόραση καταλαμβάνουν την πρώτη θέση και ακολουθούν οι εφημερίδες και το ραδιόφωνο.
Αυτό αφορά κυρίως τις νεαρότερες ηλικίες που χρησιμοποιούν περισσότερο το διαδίκτυο, ενώ οι μεγαλύτερες δείχνουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στην τηλεόραση.
Μάλιστα, η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών μέχρι 44 ετών προτιμούν το ίντερνετ για ενημέρωση.
Ελάχιστοι ενημερώνονται αποκλειστικά από ένα βραδινό δελτίο ειδήσεων. Η πλειοψηφία επιλέγει δύο δελτία ειδήσεων για την ενημέρωσή της, αλλά και ένα σημαντικό ποσοστό ερωτώμενων δεν διστάζει να δηλώσει ότι δεν παρακολουθεί κανένα. Σε συνδυασμό με την πολιτική τοποθέτηση, προκύπτει ότι όσοι απάντησαν «από κανένα» δεν είναι ψηφοφόροι των δύο μεγάλων κομμάτων.
Την Thn Η έρευνα για το «Ποντίκι» επιβεβαιώνει πρόσφατη μελέτη του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας, η οποία καταδεικνύει την αύξηση της διείσδυσης του ίντερνετ, με τους άνδρες να είναι οι πιο δυναμικοί χρήστες.
Σύμφωνα με την έρευνα του Παρατηρητηρίου, το διαδίκτυο μπαίνει σε ολοένα και περισσότερα σπίτια χρόνο με το χρόνο, έχοντας πλέον καλύψει σχεδόν το ήμισυ του ελληνικού πληθυσμού. Έτσι, το 46% των ελληνικών νοικοκυριών διέθετε το 2010 σύνδεση στο διαδίκτυο, ενώ στις ευρυζωνικές συνδέσεις ειδικά, το ποσοστό διαμορφώνεται στο 41%.
Το 2010, ένας στους δύο Έλληνες δήλωσε ότι χρησιμοποίησε ηλεκτρονικό υπολογιστή (Η/Υ) και το 44% ότι έκανε χρήση του διαδικτύου. Επίσης, ένας στους τέσσερις (25%) χρησιμοποίησαν υπηρεσίες 3ης γενιάς (3G) μέσω των δικτύων κινητής τηλεφωνίας.
Τέσσερις στους δέκα Έλληνες συνδέονται σε τουλάχιστον εβδομαδιαία βάση στο διαδίκτυο, σημειώνοντας αύξηση 7,9% σε σχέση με το 2009 και 24% σε σχέση με το 2008. Ωστόσο, η απόσταση από τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο παραμένει σταθερή και είναι της τάξης των 20-25 ποσοστιαίων μονάδων.
Τέσσερις στους δέκα χρήστες επιλέγουν το διαδίκτυο για να δουν τηλεοπτικές εκπομπές ή να ακούσουν ραδιόφωνο, αλλά και για να «κατεβάσουν μουσική», ταινίες και παιχνίδια. Τρεις στους δέκα χρήστες κάνουν χρήση υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, δύο στους δέκα ηλεκτρονικές αγορές, ενώ σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα βρίσκεται η χρήση υπηρεσιών ηλεκτρονικής τραπεζικής και πώλησης προϊόντων/ υπηρεσιών μέσω διαδικτύου (13% και 1% αντίστοιχα).
Αξιοσημείωτη είναι η απήχηση των κοινωνικών δικτύων (social media), όπως YouTube, Facebook, Twitter, Hi5, MySpace κλπ. Το ποσοστό των Ελλήνων που τα χρησιμοποιεί, διαμορφώθηκε στο 36% το τέταρτο τρίμηνο του 2010, έναντι μόλις 14% το πρώτο τρίμηνο του 2009 (αύξηση 157%) και 2% το πρώτο τρίμηνο του 2008.
http://www.newscode.gr